Vad vet du om kärleken förrän du förgäves hatat den?

Och vad vet du om hur hjärtat kan bränna
för kärlek som aldrig kan dö men inte heller leva?

Jag kan inte med ord beskriva hur jag känner mig nu. Vill inte heller att någon ska veta egentligen. Jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle känna såhär, någonsin.

Just nu känner jag nån slags likgiltighet inför allting. På fredag ska jag på vägning. Jag har inte vägt mig på.. länge. En månad kanske? Jag vet inte vad jag väger, jag tror inte ens jag vill veta. Mitt mående är så jävla beroende av de där siffrorna, och när de visar ÖVER 50 så kommer jag hata min kropp, jag vet det, även om jag faktiskt inte tänker på det speciellt mycket.

Jag känner just nu att jag kan acceptera min kropp och kanske någon gång till och med vara stolt över den. Kanske nån gång. Jag har samma klädstorlek som när jag var som smalast, och DET ÄR MAX 5 KILON jag gått upp sen i vintras.. Liksom.. Åhh.

Nej nu ska jag vara tyst. Tänka på något annat. Om det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0