Anorexi idag igen.

Idag var jag på en föreläsning angående grupparbeten. Föreläsaren tog upp ämnet konflikter.

Begreppet Konflikt defineras enkelt "När en part har en önskan som är så pass stark att den inte går att släppa, och en andra part blockerar möjligheterna till att önskan ska tillgodoses"

Det är ju precis det som händer i mig, varje dag. Varje dag kämpar en del av mig för att slippa så mycket av alla måltider som möjligt, medan den andra parten försöker förhindra att det händer. Mitt förnuft säger åt mig att jag DUGER, att mitt värde inte blir högre ju smalare jag är. Men samtidigt kämpar ju det så kallade "Detet" för att svälta och anpassa mig efter det jag tror att andra vill ha.

Hur fan ska man tackla det? Nog för att Detet bara blir svagare hela tiden och Överjaget tar kommando så står jag där mittemellan och vet inte vad jag ska ta mig till.
Vem i hela världen kan man lita på?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag känner exakt samma sak. klyven

2009-08-26 @ 23:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0