När jag var femton år gammal.

ha ha ha
jag nästan skrattar när jag ser mig själv
i skyltfönstret
jag kan inte gråta längre
nej just det jag går ju inte ut så mycket längre
inte på stan
jag ser mig själv i badrumsspegeln istället
när jag sväljer mina piller
blundar för jag vill inte se men
ibland tvingar jag mig själv
jag går inte ut längre
jag är lika isolerad som figuren i ett kinderägg
jag brukar köpa ett sådant i affären för
att ha någon som förstår känslan
fast jag är inte av plast tror jag
men vi delar ändå känslan

jag har inte vattnat mina blommor på kanske ett
år men mamma säger att det inte behövs
dem är ändå av plast
hon litar inte på mig
kan jag inte ens ta hand om en blomma är jag värdelös
värdelös är kanske rätt ord
det sticker lite i halsen när jag väser fram det
jag kan inte prata så bra jag är tyst nästan
hela tiden min röst är liksom hes nu
jag har en halsduk på mig så att rösten blir bra snart
eller så att jag kan strypa mig själv
båda två är lika värdelöst

mamma frågar om jag lever och jag svarar ja
men ändrar mig för nej jag är död och ringer från helvetet
min kudde luktar jätteäckligt men jag tvättar den inte
mamma tjatar att jag måste tvätta ofta men jag kan
inte tvätta sådant du vidrört
jag har inte duschat på en vecka

kanske har några av dina hudceller fastnat under
mina naglar
kanske är ett hårstrå från dig kvar på min kropp
jag gråter när jag tänker på dig
jag försöker tänka på annat
hur kul jag hade när jag gick i högstadiet
en i min klass kissade på sig på gympan
det var jättekul
ha ha ha jag skrattar åt mitt försök
tårarna rinner jag sväljer mina piller
men du kommer inte tillbaka för det

jag låser inte dörren
mamma tjatar hon slutar aldrig tjata
hon förstår inte att jag är kär i en person
hon förstår inte att du kanske kommer hit när jag har låst
hon förstår ingenting känns det som
hon verkar inte riktigt veta vad kärlek är
för det gör inte ont i henne
hon vet inte hur det känns men det gör jag
för jag gråter varje natt
hoppas att du ligger bredvid mig när jag vaknar
jag låser inte dörren
du vet var min säng är
annars hör du mig jag snarkar lite
jag slutar om du vill
jag är trött på tårar jag skrattar när jag skymtar mig själv i
badrumsspegeln

jag vill bara att du ska vara här nu
mamma hälsar
Dikt
Dikt Kommentera Rösta Favorit Skicka Tipsa
Intresseklubben noterar
Namn 1. Solero
Författare Zookeepersboy
Kategori Sockerdricka / Kärlek / Att bli lämnad
Skapad 2007-06-21 22:56:01
Beskrivning trots dessa patetiska ord känns det konstigt nog bättre.
Dikten

ha ha ha
jag nästan skrattar när jag ser mig själv
i skyltfönstret
jag kan inte gråta längre
nej just det jag går ju inte ut så mycket längre
inte på stan
jag ser mig själv i badrumsspegeln istället
när jag sväljer mina piller
blundar för jag vill inte se men
ibland tvingar jag mig själv
jag går inte ut längre
jag är lika isolerad som figuren i ett kinderägg
jag brukar köpa ett sådant i affären för
att ha någon som förstår känslan
fast jag är inte av plast tror jag
men vi delar ändå känslan

jag har inte vattnat mina blommor på kanske ett
år men mamma säger att det inte behövs
dem är ändå av plast
hon litar inte på mig
kan jag inte ens ta hand om en blomma är jag värdelös
värdelös är kanske rätt ord
det sticker lite i halsen när jag väser fram det
jag kan inte prata så bra jag är tyst nästan
hela tiden min röst är liksom hes nu
jag har en halsduk på mig så att rösten blir bra snart
eller så att jag kan strypa mig själv
båda två är lika värdelöst

mamma frågar om jag lever och jag svarar ja
men ändrar mig för nej jag är död och ringer från helvetet
min kudde luktar jätteäckligt men jag tvättar den inte
mamma tjatar att jag måste tvätta ofta men jag kan
inte tvätta sådant du vidrört
jag har inte duschat på en vecka

kanske har några av dina hudceller fastnat under
mina naglar
kanske är ett hårstrå från dig kvar på min kropp
jag gråter när jag tänker på dig
jag försöker tänka på annat
hur kul jag hade när jag gick i högstadiet
en i min klass kissade på sig på gympan
det var jättekul
ha ha ha jag skrattar åt mitt försök
tårarna rinner jag sväljer mina piller
men du kommer inte tillbaka för det

jag låser inte dörren
mamma tjatar hon slutar aldrig tjata
hon förstår inte att jag är kär i en person
hon förstår inte att du kanske kommer hit när jag har låst
hon förstår ingenting känns det som
hon verkar inte riktigt veta vad kärlek är
för det gör inte ont i henne
hon vet inte hur det känns men det gör jag
för jag gråter varje natt
hoppas att du ligger bredvid mig när jag vaknar
jag låser inte dörren
du vet var min säng är
annars hör du mig jag snarkar lite
jag slutar om du vill
jag är trött på tårar jag skrattar när jag skymtar mig själv i
badrumsspegeln

jag vill bara att du ska vara här nu
mamma hälsar


Kommentarer
Postat av: Anonym

grät lite när jag läste

2009-09-12 @ 16:45:03
Postat av: natalie

den där skickade du till mig då, den är sådär jättefin tycker jag.

2009-09-12 @ 17:19:43
URL: http://mjooho.blogg.se/natalies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0