När du verkligen vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld


"När man väl tränger in i detta språk inser man genast att det alltid finns en person i världen som väntar på en, det må vara mitt i en öken, eller mitt i en stor stad. När dessa personer finner varandra mister det förflutna och framtiden all betydelse. Allt som existerar är det här ögonblicket, och den fantastiska vissheten om att allt under solen har skrivits av samma hand.  Av den hand som väcker kärleken till liv, och som har skapat en tvillingsjäl åt varje varelse som arbetar, vilar och söker efter skatter. För utan kärlek skulle människornas drömmar sakna mening."


Snälla boken, ta aldrig slut.

Kommentarer
Postat av: jonna

ingen fara, när den tar slut börjar du bara med nästa. dom är lika fina allihop.

2009-09-27 @ 19:04:57
URL: http://107steps.wordpress.com
Postat av: cecilia

vilken bok är det maja?

kram

2009-09-27 @ 20:56:54
Postat av: Teo

Paulo <3

Av vad jag läst från ditt huvud rekommenderar jag "Veronika bestämmer sig för att dö", också av Paulo Coelho. Besinningslöst vackert.

Jag har skrivit till dig innan och läser fortfarande då och då. Dina åskådningar har djup. Min intuition säger mig att du har underskön potential till förståelse. Det är inte omöjligt att begripa sig sälv i samband med omvärlden, men så jävla svårt.

2009-09-29 @ 04:16:36
URL: http://livetsomkissadenersig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0