Fjorton Suger! Eller...?

En av de filmerna jag lånade var fjorton suger, och den tänkte jag se nu. Jag har något för tonårsfilmer, och jag har nog kommit på varför. För att jag själv aldrig upplevde det så som de gör.

Visst, 14 sög för mig med, jag var ensam och olyckligt kär, började kräkas och jag skar mig. Kanske är jag en typisk tonåring som de kommer göras filmer om när jag är äldre, vem vet? Men jag levde aldrig som de gör i dessa typiska filmer, är på fest och raggar på kompisars brosor (då var jag 16...) och dricker öl tills någon blir våldtagen.

Nej, mina kvällar som fjortonåring tillbringades ensam i mitt rum, med "Känn ingen sorg för mig, Göteborg".
Kanske låg jag i fosterställning, kanske tänkte jag på att jag nån gång inte skulle vara ensam mer.

Men nu när jag tänker tillbaks, så tycker jag verkligen inte att fjorton suger. Eller jo.. det gjorde det fan.

Kommentarer
Postat av: Fia

hmm gillar också tonårsfilmer... men jag gillar ju att se när folk blir glada vilket dom ju i princip alltid bli r i slutet, bäst gillar jag nog high schoolfilmer där allt är ganska glättigt och okomplicerat egentligen.



Trist att du mådde så skit dock, känner igen k'nslan. Tyvärr

2009-07-11 @ 10:10:01
URL: http://lunasmamams.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0