Cheaters

Fy satan vad arg jag blir av att titta på Cheaters på tv400. Det handlar om folk som anlitar privatdetektiver för att se om ens partner är otrogen.

Det gör mig så jävla illamående, och jag vill inte tänka på hur jag skulle bli om jag blev lurad så.
Dessutom är det så himla svårt att veta vad som är otrohet, allas uppfattningar skiljer sig ju åt!
En del tycker säkert att gränsen går vi kyssar (av motsatt kön?) medan en del tycker att man inte ens ska flörta med andra.

Hur som helst blir jag så jävla förbannad, det värsta är ju att den som blivit bedragen nästan ENBART blir arg på sin partners "nya". Som att den lurat in ens partner i det, och manipulerat den.

Jag vet faktiskt inte när jag tycker att man är otrogen. Jag antar att det är när man gör något man själv skulle lacka ur på om ens partner gjorde? Eller när man gör något som man inte kan stå för?

Jag minns i Indien, jag hade varit där i 11 dagar och ENBART pratat med min familj och försäljare. Så kommer en kille fram till mig och börjar prata, han är hur trevlig som helst och berättar att hans flickvän kommer dit imorgon bla bla bla. Sedan bjuder han mig på middag på en resturang där och allt vi gör är att prata om våra resor och våra liv där hemma.
Han var en 28årig lärare från Canada, som skulle på förlovningsresa med sin tjej.

ÄNDÅ får jag dåligt samvete. Varför? För att han är kille? För att han bjuder mig på mat, förväntas jag suga av honom då?
Eller ska man direkt säga "Sorry, jag har pojkvän" när en kille pratar med en? Som att man tar för givet att varenda kille har som avsikt att sätta på en, och inte bara ha ett middagssällskap?

Äh, mycket funderingr här. Men jag vet iallafall att jag hellre skulle få naglarna utryckta än att vara otrogen.
Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så och jag blir arg bara av tanken.

När är man otrogen egentligen? Räcker det med att titta på andra tjejer?


Kommentarer
Postat av: Mia

Väldigt intressant inlägg! Jag har också funderat på det där och jag har inte heller kommit fram till något bra svar. Jag får också dåligt samvete över att gå på bio med mina killkompisar när sambon sitter hemma tex., men som du skriver, vad ska man egentligen göra??

2009-07-16 @ 10:22:15
URL: http://coventina.blogg.se/
Postat av: trams

halleluja. otrohet går fan vid tankar & känslor för andra tycker jag. ärligt talat, så skulle det vara schysstare att göra slut innan man gör nåt. sjukt respektlöst.

2009-07-18 @ 22:00:26
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: is

Tänkte bara inflika en sak angående att man blir arg på den "nya". Studier visar att män generellt blir mer arga på den "nya" men kvinnor blir istället arga på den otrogna partnern.

2009-10-05 @ 22:04:46
URL: http://toafi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0