Beck - en trygghet i rädslan

Nu börjar Beck- Enslingen på 4an. Vilken är eran favorit?


Jag ÄLSKAR Beck-filmerna. Jag vet typ ingen annan som gör det. Jag förstår er, dem är ju inget genombrott i kriminaltv:n.
Men jag tror att jag vet varför jag gillar dem så mycket. Jag är väldigt rädd av mig, mörkrädd, monsterrädd, dödsrädd, blodrädd, mördarrädd............ i all evighet är jag rädd.

Men med Beck är jag säker. Beck dör aldrig, inte Gunvald heller. Dem är liksom ödödliga och kommer leva i all evighet, precis som deras filmer. Det gör att jag på något sätt inte blir rädd i de filmerna (okej att jag blundar när nån dör) på samma sätt.

Jag gillar den där tryggheten. Inte utmana. Bara vara. Mittemellan, Lagom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag håller med dig. beckfilmerna är hur bra som helst, just av den anledningen. och de är så där svenskt lagom spännande.

2009-07-13 @ 21:49:34
Postat av: lin

haha du träffade min och beckfilmernas relation precis, alltså verkligen trodde jag var ensam om att gilla beck också.

2009-07-13 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0