Bantningens konsekvenser.




Jag vet att många har svårt att relatera till ätstörningar, som att det är något som aldrig kommer drabba dem. Jag själv var övertygad om att jag aldrig skulle bli sjuk, jag var ju för fet för att vara sjuk. Jag ville bara banta lite, ni vet, beach 05 here i come!

Och nu är jag där. Både ni och jag behöver en liten påminnelse om hur helvetiskt det här är. Därför kommer en lista nu på alla konsekvenser jag fått. Det är svårt att tro att ätstörningar kan ge en något positivt, men faktum är att det har gjort det. Då menar jag inte i form av en smal kropp utan en inre personlig förändring.

Positiva konsekvenser:
Ödmjukhet
Envishet
Mental styrka
Kämparglöd
Skådespelar-talang
Jag skulle klara mig länge om jag hamnade på en öde ö.

6 st.

Negativa konsekvenser:
Depression
Håravfall
Hudutslag
Torr hud
Vitaminbrist
Lågt blodtryck
Hjärtklappning
Emaljskador
Ökat sömnbeöv
Brist på energi
Isolerat mig från alla vänner
Musklerna har förtvinat
Ökat självhat
Tankspriddhet
Minnesförändringar
Aggressionsutbrott
En ful kropp
Ingen sexlust
Koncentrationssvårigheter
Prestationsångest
Illamående
Blek hy eller snarare genomskinlig
Dåligt immunförsvar

23 st (och det är bara en bråkdel)


Jag menar, även om man mot alla odds får en kropp man är nöjd med, så har man minst 23 saker som tär sönder dig.
Det kommer aldrig aldrig aldrig funka. Det är lika bra att inte börja banta helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: juliasbullar.blogg.se

åh vad jag känner igen flera av de negativa konsekvenserna, att de stämmer in på mig också. eller snarare gjorde, usch.

2009-07-12 @ 20:18:14
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0